Monday, May 25, 2009

Amaran Gangguan Bekalan Air

Assalamualaikum,

Untuk makluman, berikut adalah maklumat yang dipetik daripada laman web rasmi Kerajaan Negeri Johor. Oleh itu saya berharap agar semua pihak dapat mengambil perhatian terhadap perkara tersebut.

Gangguan air 20 jam di Kukup, Tanjung Piai 26 Mei

PONTIAN: Gangguan bekalan air akan berlaku di beberapa kawasan sekitar Kukup dan Tanjung Piai selama 20 jam, bermula 26 Mei ini bagi membolehkan kerja penyambungan paip baru di Pontian Selatan dari Simpang Kukup hingga Tanjung Piai, di sini.

Ketua Komunikasi Korporat Syarikat Air Johor (SAJ), Jamaluddin Jamil, berkata kawasan yang akan terjejas ialah seluruh kawasan Telok Kerang, seluruh kawasan Penerok, Kampung Baru Penerok, Sungai Karang, Sungai Boh, Sungai Chengkeh, seluruh kawasan Rambah, kawasan Jalan Peradin, Parit Jerman, Parit Sulaiman dan Parit Rambai.

Turut terjejas adalah sepanjang Jalan Kukup (dari Simpang Tenggayun hingga Kukup Laut), Rumah Kilat Rambah, Taman Rambah, Taman Azizah, seluruh kawasan Peradin, Kampung Sungai Buntu, Kampung Makam, Kampung Timor Laut, kawasan Kukup Golf Resort dan rumah pekerja serta seluruh kawasan Serkat.

Seluruh kawasan Tanjung Piai, sepanjang Jalan Serkat hingga Perpat Timbul, seluruh kawasan Permas Kelapa, seluruh kawasan Chokoh, seluruh kawasan Permas, Taman Laksamana, seluruh kawasan Kukup, Taman Mahkota, Kampung Air Masin, Kukup Laut, Kampung Permas Besar, Kampung Melayu dan kawasan sekitarnya juga akan mengalami gangguan berkenaan.

Sekian untuk makluman.


Hawari Md. Khalid

Ketua Penerangan


No comments:

Post a Comment